Uiteraard hebben we ook nog de hyperlinks. Het ligt misschien niet voor de hand, maar de links naar een website toe zijn razend belangrijk voor de vindbaarheid. Als je er over nadenkt klopt dat ook wel. Zodra andere websites linken naar jouw webpagina, zijn dat eigenlijk kleine aanbevelingen naar Google toe. Op die manier zeggen ze ‘let op, deze content is relevant’. Hoe meer links er naar jouw site zijn, hoe hoger Google hem inschat.
Essentieel in deze zaak is het bouwen van een netwerk van links, link building genoemd. Hoe meer schakels eens ketting heeft, des te functioneler en sterker deze wordt. Bij link building draait her er dus om dat de link naar jouw site zoveel mogelijk gedeeld wordt. Uiteraard kan dit ook via social media, maar interessanter is het voor jouw site ook een doorverwijzing van andere sites te krijgen. Hiermee zijn er dus meerdere wegen die naar ‘jouw Rome’ leiden en ben je spekkoper als het om vindbaarheid gaat.
Relevante links
Dit brengt sommige webpaginabeheerders in de verleiding om links naar hun sites op zoveel mogelijk plekken geplaatst te krijgen. Zelfs op onbetrouwbare ‘spamsites’. Dit werkt niet. Het algoritme van de zoekmachines is slim genoeg om dit te doorzien. Wij van Sitezilla zouden jouw link dan ook nooit op een schimmige site zetten. Uiteraard kunnen wij wel zorgen voor relevante links vanaf betrouwbare en transparante websites die er toe doen. Ook zo verbeteren wij jouw vindbaarheid.
Sitezilla heeft de expertise in huis over hoe je de juiste link build strategy bedenkt en welke methodes werken. Uiteraard is het ook mogelijk om hier zelf meer over te leren in bijvoorbeeld een training.