Inmiddels hebben we uitgelegd dat het belangrijk is dat een website vertelt wat je doet en hoe deze te vinden is. Maar de moderne klant wil samen met het algoritme van Google veel meer. Ze raken graag vertrouwd met wie je bent wat jou drijft om jouw vak uit te oefenen. Daarom is een goed onderbouwd profiel belangrijk op een website. Het is veel meer dan alleen een ‘over ons’.
Deze ‘over ons’ is niet alleen een ruimte om meer te vertellen over de geschiedenis van jouw onderneming. Het is manier om klanten vertrouwd te laten raken met jouw werkstijl en de omgeving waarin je onderneemt. Het sluit dus aan bij de regio waarin je beschikbaar bent. Als klanten zoeken naar een vakman in de buurt, is het handig als Google weet welke buurt het is. Algoritmes vinden deze extra informatie prettig. Daarbij biedt het ruimte voor goede en relevante content, daar kun je niet genoeg van hebben.
Portfolio laten schrijven
Bovendien helpt het enorm om een mooi portfolio op je site te hebben. Tevreden klanten? Meld het. Zowel bezoekers als zoekmachines lezen graag de ervaringen van eerdere klanten om jouw onderneming en website zo goed mogelijk in beeld te hebben.
Nieuws? Vertelt het!
Wat extra content betreft is het ook heel belangrijk om op zijn tijd updates te geven in de berichtgeving. Is er nieuws? Laat het weten. Is een project op een geslaagde manier afgerond? Deel het met de bezoekers. Deze kleine berichten doen het goed in de zoekmachines. Pak het echt groots aan door het in een nieuwsbrief te stoppen. Bijvoorbeeld in een mooie email-marketingcampagne. Heeft jouw onderneming echt iets moois aan de wereld te vertellen? Gebruik dan PRzilla en schreeuw het van de daken. Wij weten voor jou de relevante nieuwsmedia te vinden en te bereiken.
Vraag nu naar de mogelijkheden.